2012. augusztus 29., szerda

Prológus

Hali! :)
Szóval ez lenne a "0. fejezet", a bevezető, vagy prológus, kinek hogy tetszik. Ez most még talán kicsit unalmasabb, de végül is mindennek van egy kezdete, és úgy gondoltam, ezt a történetet így a legjobb felvezetni :) Na jó olvasást ;)


Prológus

Enstone felett csendesen, apró pelyhekben hullott a hó két nappal a Mikulás napja után. Az ég kifejezéstelenül engedte szabadjára a hópelyheket, amelyek a nyugodt angliai kisvárosra szálltak. A kétség kívül gyönyörű táj szenti mentális képet festett a dombos területen fekvő településről, ahol a lakosság békésen csodálta a kora decemberi hóesést.
Másoknak azonban jóval fontosabb dolga is akadt annál, hogy az ablakon keresztül a tájat bámulja...
A Lotus F1 Team gyárépülete

A város egyik, ha nem a legnagyobb és legmodernebb gyárépületében lázas munka folyt. A Lotus Renault Forma 1-es csapata ezen a néven majd' egy évtizede székelt Enstoneban, a terjedelmes központjuk az Oxfordshire-en magasodott a kisváros fölé, melynek lakói büszkék voltak helyi csapatukra és békésen megfértek  a sokszor motorzajoktól hangos gyári munkák mellett. A csapat ezért hálás is volt a polgároknak.
De ezen a december 8-i napon a megszokottnál csendesebben tevékenykedtek. A mérnökök és a tervezők már a következő évi autó tervein dolgoztak annak ellenére, hogy a 2011-es szezon alig 11 napja ért véget hivatalosan. Nem volt veszteni való idő, hiszen januárban már az FIA elé kellett állítani a 2012-es modelleket, hogy a törés tesztek alkalmával a Szövetség technikai vezetői legálisnak illetve illegálisnak nyilvánítsák. És az új szabályoknak köszönhetően teljesen más koncepcióval kell megépíteni az új autót, így az alakulat tervezőinek bőven akadt dolga. A csapat vezetőinek azonban még ennél is nagyobb teher nehezedett a vállukra, noha ők nem az autó megalkotásában voltak érintettek.


Az elmúlt évben nem túl fényes szezont hagytak maguk mögött. Az autó eleinte jónak tűnt, annyira hogy két dobogós helyet is sikerült elcsípni az évad első két versenyén, de a szezon közi fejlesztések nem hozták meg a várva várt eredményt és az utolsó nagydíjon már közel sem szerepeltek olyan jól, mint az elsőkön. A legnagyobb csapás egyébként már az idény kezdete előtt érte őket. Robert Kubica, első számú és igen jó versenyzőjük ralibalesete miatt nem tudott rajthoz állni 2011-ben és ez alapjaiban rengette meg a csapat egyensúlyát. Végül Nick Heidfeldet ültették a lengyel helyére, akit a nem elég jó teljesítmény miatt a nagy nyári szünet után a tesztpilóta Bruno Sennára cseréltek. Az ősz vége felé 2010-ben szerződtetett pilótájukkal, Vitalij Petrovval akadt nézeteltérésük, ami ráadásul kiszivárgott a sajtóba is, gy duplán több gondjuk lett. A nég újoncnak számító Senna-unokaöccs a Belga Nagydíj után csak csetlett-botlott a tapasztalatszerzés útján, a Lotus Renault-nak pedig kezdett a fejére nőni a versenyző-probléma.

Hosszas egyezkedés után a vezetőség úgy döntött, kockáztat és mind Petrovot, mind Sennát meneszti a csapatból. Az idény vége felé felvették a kapcsolatot a visszatérni készülő Kimi Räikkönennel, aki az előnyösebb technikai háttérért és busás összegért a Williams helyett az enstone-i gárdát választotta. Miután ezt a végleges hírt a sajtóval is közzétették, hatalmas figyelmet kaptak, a szponzorok nagyobb érdeklődést mutattak feléjük, a média emberei pedig özönlöttek a főhadiszállásra az exkluzív interjúkért.
De a sajtó figyelmét az sem kerülte el, hogy a 2007-es világbajnok szerződtetésével még maradt egy ülés a csapatnál és arra jó néhányan pályázhattak.
Azonban ők is csak találgathattak: ki lesz Kimi Räikkönen csapattársa? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése