2012. október 1., hétfő

7. fejezet: Utolsó simítások

Sziasztok! :)
Hétfő van, tehát itt is az új rész! :) Hozzáfűznivalóm csak annyi lenne, hogy ez az utolsó "gyári" rész. Innentől kezdve már érdekesebb részek következnek :)
A pipákra és esetleg egy-két véleményre most is számítok :)


(Nina)
Korán kelés, pár kör futás a hideg téli levegőn, edzések a konditeremben, és végeláthatatlan szimulátorozás töltötte ki a napjaimat a következő héten is. Ebéd és vacsora közben gyakran beszélgettem az éppen a gyárban tartózkodó szerelőimmel na és persze Kimivel.
A bemutatkozásunk óta sok minden megváltozott. Rájöttem, hogy sok közös van bennünk és örültem annak, hogy nem néz le azért, mert csapattársaként nőnemű vagyok (legfeljebb csak egy kicsit). Az is segített az ismerkedésünkben, hogy többször közösen szimulátoroztunk hol a jerezi, hol a barcelonai pályán, vagy hallgattuk a mérnökök "tanleckéit". a Pirellikről, a DRS-ről, a KERS-ről és egyéb technikai tudnivalókról, és így együtt tanultuk meg, mire kell számítanunk a 2012-es szezonban.
De azt is tudtuk, hogy ez a közös felkészülés és az együttműködés csak a téli tesztek végéig tarthat, utána valamennyire már mi is ellenfelek leszünk.
Azt viszont már előre láttam, hogy Kimivel jó csapatot fogunk alkotni a Lotus F1 Team-ben.

Mikor már több, mint egy hete voltam a csapat központjában, a szezonra való felkészülés céljából, a csapat egy része kétnapos barcelonai tesztvezetésre készült. Igazából csak Kiminek volt szüksége tesztelésre, hogy a raliautó után visszaszokjon az F1-es autóra, de mikor a versenymérnöke, Mark Slade megkérdezte az utazás előtti napon, hogy van-e kedvem velük tartani, gondolkodás nélkül igent mondtam rá.
Hiszen a tesztvezetéseken lehet a legtöbbet tanulni, én meg újoncként hülye lettem volna kihagyni a lehetőséget, hogy már duzzadó információmennyiségemet bővítsem.

Ayao

Mivel azonban én mentem, megkértem a versenymérnökömet, Ayao-t, hogy jöjjön ő is velem és erre ő boldogan igent mondott.
- Jajj, Nina örülök, hogy felkértél, hát persze, hogy elmegyek veled. Büszke vagyok rád, hogy már az első lehetőséget megragadod, hogy együtt dolgozhassunk. Számíthatsz rám! - és végtelenül mosolygott.
Én meg nem akartam olyan bunkó lenni, hogy felvilágosítsam, mi csak megfigyelőként megyünk (bár ezt nyilván ő is tudhatta), hiszen annyira belelkesült.
Különben is Ayao olyan jófej velem. Tökre lelkes, hogy ő lehet az első versenymérnök, aki egy lánnyal dolgozik. Hát nem aranyos? :)



Január 19-én tehát a csapat egyik magángépén elutaztunk Spanyolországba, Kimi a mérnöki gárdájával én meg Ayaoval. Megszálltunk egy puccos hotelbe, ahol a fiúk szerint majd a Spanyol Nagydíj alatt is "lakni" fogunk és bevártuk a 2010-es Renault-t hozó kamionunkat, ami még tegnap indult el Enstone-ból.
A csapat fele se volt a helyszínen, de nekem mégis olyan érzés volt, mintha már a májusi nagydíjra jöttünk volna, bár nem is volt olyan meleg, sőőőt. És annak ellenére, hogy már nem először jártam a Circuit de Catalunyán, kíváncsian vártam, milyen lesz egy kétnapos teszt az új, F1-es csapatommal, mégha -sajnos- nem is én vezethettem.
A két nap alatt végül tényleg sokat tanultam, ahogy Kimit néztem vezetés közben, és mialatt ő újra belerázódott a Forma 1-es autó vezetésébe, én Ayaoval minden egyes lépését figyelemmel követtük.
És hát...tudtam, hogy Kimi nem vezet rosszul, de így élőben teljesen más volt látni. Totálisan máshogy vezet, mint én de azt már most tudtam: nagyon komoly ellenfél lesz a csapattársamként is...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A következő héten a két versenyzőre más feladatok is vártak. Kedden overallpróbát tartottak, amikor is először bújhattak bele a fekete-arany színű 2012-es ruházatukat.
- Hát ez éppenséggel nem emeli ki az alakomat. - tette csípőre a kezét Nina és szigorú tekintettel figyelte magát a tükörben.
- Jajj, Nina ne nyavalyogj már! - sóhajtott Heidi mellette. - Jól nézel ki.
- Egyetértek. - szólt közbe Kimi is. - Nem mintha érdekelnél.
- Nem kértek hozzászólást, Räikkönen. - nézett a finnre szúrós szemmel Nina, aztán végigsimította az overall derékrészét, ahol a monogramja és a kis német zászló virított. Igazából tetszett neki a "ruha".
- Ez az overall kiemeli a vállad, Kimi. - mérte fel Heidi a világbajnok felsőtestét, mire az illető csak forgatta a szemét.
- Nők...
A következő percben Eric Boullier is befutott.
- Hű. - vette szemügyre a két pilótáját. - Jól néztek ki. - kacsintott.
- Kösz, Eric. - mosolyodott el Nina. - Bár éppen azon vitatkoztunk, melyikünknek áll jobban ez a fajta szabás. Szerintem nekem.
- Az előbb még nem erről szólt a fáma. - morogta Kimi.
- Jól van, hagyjátok már abba! - intette le őket Heidi.
Eric mosolygott a kis feszültségen.
- Igazából azért jöttem, hogy véglegesítsétek, mi legyen biztosan rajta a bukósisakotokon.
- Piros szín alap. - kezdte sorolni Nina. - Német zászló szív alakban is alap. És a keresztnevem hátul elég.
- Oké, vettem. Kimi? - Eric a finnre nézett, de az nem akart beszélni. - Te nem akarsz semmit?
- Nekem édesmindegy, Eric. - A csapatfőnök pillantása láttán azonban megvonta a vállát. - Oké akkor Iceman felirat és finn zászló.
- Szín?
- Fehér.
- Teljesen?
- Fekete-fehér. - egészítette ki Kimi fáradtan.
- Megbeszéltük. - tapsolt egyet Boullier és el is köszönt tőlük.
- Miért ilyen fontos, hogy néz ki a bukóm? - tette fel a kérdést morogva Kimi, mikor a főnök már távozott és ismét csak hárman voltak a szobában.
- Mert a versenyhétvégén az a fejed. - vont vállat Nina és kicsit nevetett is a megfogalmazásán. - És nem mindegy, hogy szarcsimbók van a fejeden vagy a zászlód.
Kimi elmosolyodott, ahogy elképzelt egy barna foltot a feje tetején. - Meggyőztél.


- Na figyeljetek! - kért egy kis figyelmet Michaela a sajtószobában két nappal később, mikor berendelte a két versenyzőt az irodájába. Kimi és Nina vele szemben, az íróasztal másik oldalán ültek és amikor meghallották, hogy valamit kell tenniük a sajtóért, már húzták a szájukat, úgyhogy nem igazán szimpatizáltak a rájuk szegeződő webkamerával.
Michaela
- Ide nem jöhetnek be újságírók és tévések, pedig már ostromolnak értetek. Nyilvános szereplés pedig legközelebb az autóbemutatón lesz, de ott ki van kötve, hogy csak az autóról és a szezonra való véleményeitekről beszélhettek. Csakhogy nekik ez nem elég! - ingatta a fejét drámaian a sajtófőnök. - A téli teszteken meg eszetek ágában se legyen családról vagy ilyen személyes dolgokról dumálni nekik. Szóval, elmondom mit teszünk.
- Azt mondtad, család? - szólt közbe Nina. - Ugye nem erre kíváncsiak?
- De igen, de csak a te esetedben. Kimi részéről úgyis tudják, hogy sokat nem tudhatnak meg.
Kimi erre büszkén elvigyorodott Nina irányába, a lány viszont magában káromkodott egyet németül.
- Tehát. - folytatta Michaela. - Videóinterjút fogunk csinálni.
- Videón keresztül beszélgetünk egy nőcivel? - nevetett fel Kimi.
- Vagy épp egy pasival? - egészítette ki Nina és vállon lökte a csapattársát.
- Nem. - Michaela nyugodt maradt a két pilóta heccelődésének ellenére. - Az újságírók elküldték a kérdéseiket nekem. Kiválogattam olyanokat, amiket sokan kérdeztek, ezekre kell most válaszolnotok. Én meg felveszem a webkamon keresztül videóra és elküldöm nekik. Így én is, ti is és ők is jól járnak. Világos?
Mindketten bólintottak, a sajtófőnök pedig kiosztott nekik egy-egy lapot, tele kérdésekkel. Nina felhúzott szemöldökkel olvasta, Kimi fintorogva számolta a kérdéseket. Michaela ezalatt egy szponzorfeliratokkal teli Lotusos reklámfalat tolt mögéjük és beállította a webkamerát.
- Egyszer egyikőtök válaszol, egyszer a másik. - nézett a két szőkére. - Ki akar kezdeni?
- Kimi. - vágta rá Nina rögtön.
- Nina. - felelte ugyanekkor Kimi. - Hölgyeké az elsőbbség. - vigyorgott győzedelmesen.
- Menj a pokolba az udvarisasságoddal, Räikkönen. - szitkozódott a lány a finn irányába.

Nina, tisztában vagy vele, hogy 19 évesen, női létedre most te lettél a Forma 1 üde színfoltja? Érzel valami nyomást ezzel?

- Nem, még nem cserélték ki a pelenkám. Persze, hogy tisztában vagyok vele! - viccelődött Nina.
- NINA! - szólt rá erőteljesen Michaela, miközben Kimi röhögött.
- Oké, bocs. - vonta meg a vállát a lány. - De hát milyen hülye megfogalmazás ez?
- Csak válaszolj, ne a kérdést kritizáld! - sziszegte a sajtósa.
- Igenis főnök!
- Tehát???

Nina tisztában vagy vele, hogy 19 évesen, női létedre most te lettél a Forma 1 üde színfoltja? Érzel valami nyomást ezzel?
Nina: Nos, igen, az, hogy 19 évesen, lányként a Forma 1 mezőnyébe tartozhatok, életem egyik legszebb ténye. Nagyon jó érzéssel tölt el, hogy ebben az évben a legjobbak között versenyezhetek. Természetesen az a célom, és minden erőmmel azon is leszek, hogy bebizonyítsam, nő is tud olyan jó lenni ebben a sportban, mint a férfiak. Ez azért egy kis nyomás rajtam.

- Látod, tudsz te ha akarsz. - állította meg egy pillanatra Michaela a felvételt. - Olyan nehéz volt?
- Ja. - felelte Nina. - Most kitettem magamért.
- Te jössz, Kimi! - mutatott a finn felé Michaela.

Kimi, miért döntöttél úgy, hogy visszatérsz a Forma 1-be?
- Hééé, ezt már kismilliószor megválaszoltam. - háborodott fel Kimi.
- Ne kezd te is! - morgott rá a sajtófőnök. - Normális választ!

Kimi, miért döntöttél úgy, hogy visszatérsz a Forma 1-be?
Kimi: Mint már többször is mondtam, nagyon hiányzott. A rali nagyszerű versenyzés, élveztem is, de amíg ott nem küzdhetsz közvetlenül az ellenfelekkel, addig itt az F1-ben kerék-kerék elleni harc folyik. Szerintem a Forma 1 nem véletlenül az autósport csúcsa.


Nina, milyen érzés, hogy a bátyáddal mindketten bajnokkén léptek feljebb a sportotok királykategóriájába?
Nina: Fantasztikus. Én és Stefan is az előszobában nyertük meg a bajnokságot, most pedig készülünk belépni a nappaliba, ami sokkal nagyobb területű és "keményebben a bútorok" is, ha értik mire gondolok. Persze nagy volt az öröm otthon, mikor mindketten bajnokként mentünk haza a szezon végén, de az igazi feladat csak most fog jönni.

- Látod Nina, így kell ezt csinálni! - dicsérte meg Michaela a lányt mosolyogva.
- Bútorok?! - hüledezett Kimi röhögve.
- Pofa be! - lökte meg Nina a finn vállát.

Kimi, rég nem hallottunk felőled. Mi újság otthon Jennivel?
Kimi: Minden rendben otthon. A feleségem is jól van, újabban lovagol. És bár nem kérdezték, a kutyáim, Ayax és Ronii és élnek még.

Nina, az apád milyen véleménnyel van arról, hogy te nem a motorversenyzést választottad, és ezzel nem követted a családi pályafutást?
Nina:  Először meglepődött, hogy én inkább az autókhoz vonzódok, de a kezdetektől fogva támogatott. Persze szerette volna, ha én is motorversenyző leszek, mint ő és Stefan, de én mindig is az autóversenyzésért voltam oda, szóval kénytelen volt a környezetemben mindenki elfogadni a tényt, hogy én nem két keréken fogok világbajnoki címet nyerni.

Kimi, mit gondolsz az új csapatodról? Elégedett vagy velük?
Kimi:  A Lotus egy nagyszerű csapat. Már az első látogatásomkor tudtam, hogy ez a csapat megfelelő lesz a visszatérésemre. Nagyszerű emberek dolgoznak itt, nagyratörő tervekkel, és mind nagyon elszántak az idei szezont illetően. Biztos vagyok benne, hogy sokat érhetünk el együtt.

Nina, kiket tartasz majd a legkomolyabb ellenfeleidnek? Van, akire felnézel a jelenlegi mezőnyben?
Nina: Szerintem ezt nagyon korai még megjósolni, de mint mindenkinek elsősorban a világbajnoki címvédő az első számú ellenfél, Vettellel együtt még az 5 világbajnok és az olyan élcsapatok versenyzői, mint Webber
, Massa, Rosberg biztosan komoly ellenfelek lesznek, de igazából mindenki ellen kell majd harcolnom, így elsőre.
Nem igazán nézek fel senkire, nincs is példaképem, mert a saját utamat akarom járni, nem másokét. De természetesen a világbajnokom teljesítménye a mércém!

Kimi, mi a véleményed a női csapattársadról?
Kimi: Ha őszinte akarok lenni, nem kicsit meglepett, mikor megtudtam, hogy egy lány lesz a társam, de az eddigi eredményei és a képességei alapján szerintem nagyon gyors lesz.

Nina, milyen érzés egy világbajnok melett debütálni?
Nina: Jó érzés. Kimi nagyszerű versenyző és az együttműködésünkkel én is sokat tanulhatok tőle. Bízom benne, hogy együtt sikerre visszük a Lotust.


- Éééééss....ENNYI! - kapcsolta ki Michaela a webkamerát és egy elégedett sóhaj csúszott ki a száján. - Oké, ezzel megvagyunk. És most...
- Nem volt még elég? - kérdezte fáradtan Kimi és a fejét a széke háttámlájának döntötte.
Michaela elengedte a füle mellett.
- Mivel a vezetőség úgy döntött, ezután a világhálón keresztül tartjuk a kapcsolatot a rajongókkal, számotokra is csinálunk hivatalos Facebook és Twitter oldalt.
- Mi van?! - ráncolta a szemöldökét Nina. - Erre mi szükség, úgy őszintén??
- Ja...én sem értem. - tette hozzá a finn a száját húzva.
- Modernizálódik a csapat. - válaszolta meg röviden a sajtófőnök.
- Hét én tuti, hogy nem fogok ezzel foglalkozni. - jelentett ki Nina karba tett kézzel.
- Ja...én sem. - tette hozzá Kimi.
- Akkor rászeditek a menedzsereteket vagy az edzőtöket, vagy mit tudom én, engem csak az érdekel, hogy rendszeresen kell egy-egy fotót vagy pár sort posztolnotok a rajongóitoknak.
- Pff...viccelsz? Én rásózom Heidira ezt az egész "posztolósdit".
- Ja...én is. - tette hozzá Kimi.
A két lány elnevette magát, amikor a finn kedvetlenül benyögte a véleményét.
- Na persze, van neked saját edződ. - lökte oldalba egy kicsit Nina, hogy Kimi felébredjen.
- Jól van Kimi, látom neked mára elég is volt a sajtóból... - nevetett a sajtófőnök.
- Ja...- vont vállat Kimi. - Mikor lesz már vacsora.
- Negyed óra múlva. - nézett a faliórára Michaela.
A két versenyző egyszerre pattant fel a székéről és 2 másodperc alatt távozott is az irodából.
- Javíthatatlanok. - ciccegett Michaela és nekiállt összeszerkeszteni a videót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése